wtorek, 9 sierpnia 2011

Kurcze Pieczone ;)

Nie wiem jak wy,ale ja uwielbiam pieczone kurczaki.

 Oto mój przepis na kurczaka :)

SKŁADNIKI:

  • Składniki
  • 1 kurczak ok 1,5kg
  • 1 butelka piwa 0,5l (ja dałam Tyskie)
  • 1 ząbek czosnku
  • przyprawa do kurczaka
  • czosnek granulowany
  • bazylia,curry
  • sól
  • pieprz
PRZYGOTOWANIE:
Przygotowanie Kuraka myjemy oczyszczamy w środku i osuszamy papierowym ręcznikiem. Nastepnie wcieramy wszystkie w niego przyprawy z zewnątrz i w środku. Tak przygotowanego zawijamy w folie aluminiową i na noc do lodówki. Moczymy butelke z browarkiem żeby nam odlepiły sie nalepki,nastepnie osuszamy butelke i wylewamy pół piwka do szklaneczki (przyda nam sie do podlewania kurczaka w trakcie smazenia :-) do pozostałego piwka w butli wrzucamy ząbek czosnku przekrojony na pół lub na cztery ( to tak dla aromatu naszego ptaszka ) Potem wyciagamy kuraka nabijamy go na butle i wkładamy do rozgrzanego piekarnika (180st) i pieczemy ok 2h (bez termoobiegu) od czasu do czasu skrapiając go piwkiem lub tłuszczykiem jaki nam sie wytworzył w naczyniu .Z termoobiegiem nie wiem ile by to było ;( Podawać z czym kto lubi ;-) 

Ja lubie samego wcinać hihi ^^ 

Po upieczeniu:
A tutaj przed pieczeniem:



           ŻYCZĘ SMACZNEGO :-)

                                       

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jak coś wyskrobiesz będzie mi miło a jak nie to beczeć nie będę ;) Dzięki . . .