sobota, 17 listopada 2012

Koperty z brukselką i mozzarellą

Zapraszam wszystkich głodomorków dzisiaj na przepyszne koperty z brukselką :-)




Przepis bierze udział w konkursie


LAYMAN OD KUCHNI – BITWA NA PRZEPISY  




Koperty z brukselką i mozzarellą
NA TRZY PORCJE:
3 filety z indyka z piersi około 400g
10-12 małych brukselek
1 kulka mozzarelli
sól morska + pieprz ( do doprawienia farszu wg.uznania)
8 listków bazylii (drobno posiekanej)
1 surowe kurze jajo
bułka tarta do obtoczenia kopert wg.uznania
olej do smażenia
po 2 szczypty na każdy płat mięsa (soł morska,pieprz i przyprawa do kurczaka)

Brukselkę gotujemy do miękkości.Mozzarellę odsączamy z wody i trzemy na tarce o średnich oczkach.Przestudzoną kapustę rozdrabniamy widelcem na papkę,dodajemy startą mozzarellę i bazylię.Całość solimy,pieprzymy i mieszamy na jednolitą masę.

Umyte i osuszone płaty miesa rozbijamy przez folię jak najcieniej na duże plastry.
Każdy doprawiamy solą,pieprzem i przyprawą do kurczaka. Przestudzony farsz rozkładamy na rozbite mięso.Następnie zawijamy,najpierw dłuższe boki a potem krótsze-tworząć tak zwaną kopertę.Odstawiamy do lodówki na 1h żeby nam sie ładnie uleżały.

Po tym czasie panierujemy je najpierw w rozbełtanym jajku a następnie w bułce tartej i smażymy na gorącym oleju z obu stron na złoty kolor pod przykryciem żeby nam doszły w środku. (moje wyszły duże i grube więc postanowiłam je smażyć pod przykryciem) ale jak jest mało farszu to możemy smażyć bez pokrywki
Podajemy z czym kto lubi.Ja podałam z ziemniakami,żółtą fasolką i sosem pieczeniowym :-)

10 komentarzy:

  1. Muszę przyznać, że wygląda to bardzo imponująco:-))

    OdpowiedzUsuń
  2. piękne te koperty, bardzo ciekawy farsz, na brukselkę mam ochotę, jakoś dawno jej nie jadłam, a to interesujący sposób na brukselkę.
    Pozdrawiam
    Monika

    OdpowiedzUsuń
  3. prezentują się naprawdę wykwintnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzieki kochani :) Było pyszniutko :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja bardzo lubię brukselkę, świetny przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z przyjemnością nominowałam Twój blog do Liebster Blog Award. Zapraszam do zabawy. Szczegóły znajdziesz tutaj :
    http://ewa-wkuchni.blogspot.com/2012/11/no-i-czas-na-zabawe.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyróżniłam Cię nominacją Libester Blog ;)
    http://pozeraczka.pl/liebster-blog/
    Zachęcam do dalszej zabawy ;)

    OdpowiedzUsuń

Jak coś wyskrobiesz będzie mi miło a jak nie to beczeć nie będę ;) Dzięki . . .