środa, 8 lipca 2015

Leczo z cukinii i papryki









Moje leczo wyszło ostre,jeśli nie lubimy takiego nie dodawajmy suszonych płatków chili,ponieważ pomidory z puszki już są ostre :)



1 większa cukinia (ja miałam żółtą)
2 papryki czerwone
1 papryka żółta
1 papryka zielona
2 większe cebule
2 ząbki czosnku
2 kiełbasy śląskie
1 spora garść drobno posiekanej natki pietruszki
1 puszka pikantnych pomidorów krojonych z papryczką chili (400g)
olej do smażenia
przyprawy wg.uznania
sól,pieprz,papryka czerwona słodka w proszku,płatki chili suszone

Warzywa porzadnie umyć i osuszyć (nie obierac cukini).Ząbki czosnku obrać i pokroić w kosteczkę,cebulę w pół krążki,papryki i wydrążoną z miąższu cukinię w kostkę a kiełbasę w plasterki.

Do rondla na rozgrzany olej wrzucić cebulę wraz z kiełbasą,lekko posolić,popieprzyć, posypać papryką czerwona słodką i posypać płatkami chili. Całość przesmażyć około 6-7 minut mieszając,dodać czosnek i jeszcze chwilkę smażyć.

Następnie dodać cukinię,natkę pietruszki i papryki,podlać 1/3 szklanki wody,przykryć i dusić na wolnym ogniu od czasu do czasu mieszając do miękkości warzyw.
Jak już będą miękkie odkryć wlać pomidory z puszki,doprawić jeszcze solą i pieprzem , całość jeszcze podgrzewać mieszając około pięć minut i gotowe.
Podajemy np. z ulubionym pieczywem :)

1 komentarz:

  1. Przepyszne leczo :D Sama też robię podobne :) Zapraszam do spróbowania także mojej wersji :) http://leczo.net.pl/leczo-z-cukinii/

    OdpowiedzUsuń

Jak coś wyskrobiesz będzie mi miło a jak nie to beczeć nie będę ;) Dzięki . . .