niedziela, 15 czerwca 2014

Łosoś pomarańczowo - cytrynowy & filmik do przepisu


i filmik ;D



Łosoś wyszedł pysznyyyyy !!!. Nie dodawałam soli ponieważ sos teriyaki jest już sam w sobie słony.Ale jak ktoś lubi bardziej na słono to po wierzchu możemy go sobie oprószyć solą  . . . .

Na 2 porcje potrzebujemy:

 350g łososia świeżego ze skórą
1 słodka pomarańcza
1/2 cytryny
2 łyżki sosu teriyaki
pieprz świeżo mielony

Umytego i osuszonego łososia dzielimy na dwa kawałki (wzdłuż,wszerz- jak lubimy)
Do szklanki wyciskamy sok z pomarańczy i cytryny.Dodajemy 2 łyżki sosu teryiaki-mieszamy.
Porcje ryb oprószamy pieprzem.
Na spód plastikowego pojemnika wlewamy połowę sosu i wkładamy łososia po czym polewamy go resztą sosu (soku) i wkładamy do lodówki na 2 godziny. W połowie tego czasu przekręcamy rybę żeby dobrze się napiła soku.
Po dwóch godzinach wyjmujemy rybę z zalewy i grillujemy na rozgrzanym grillu (wcześniej wysmarowanym olejem) z obu stron i gotowe.
Podajemy z ulubionymi dodatkami.
Ja podałam swojego łososia z ryżem i pomidorami.
Smacznego . . . .

1 komentarz:

  1. Ciekawy przepis, warto wypróbować!
    Zapraszam do mnie
    www.naturalnemetody.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Jak coś wyskrobiesz będzie mi miło a jak nie to beczeć nie będę ;) Dzięki . . .