niedziela, 20 maja 2012

Makrela Pieczona

Może ktoś ma ochotkę na makrelę ?
Pyszna i tłuściutka rybka taką lubię mniammmmm :-)


SKŁADNIKI :

  • 2 sztuki makrela świeża
  • Na marynatę:
  • 2 ząbki czosnku (pokrojony na drobna kosteczkę)
  • 4 łyżeczki nać pietruszki (posiekanej)
  • 4 suszone pomidory
  • 2 łyżki olej
  • sok z jednego plastra cytryny
  • Dodatkowo:
  • masło
  • sól morska wg.uznania
  • folia aluminiowa
  •  
  •  
  •  PRZYGOTOWANIE:
    Z powyższych składników robimy marynatę-mieszamy. Z ryb odcinamy głowy.Następnie je myjemy . Solimy je w środku i na wierzchu.Nacinamy każdą w trzech miejscach (wystarczy z jednej strony) W nacięcia wkładamy po troszkę masła.Do środka makreli wkładamy część naszej przygotowanej marynaty.Układamy na folii aluminiowej i po całej długości ryb rozkładamy resztę marynaty. Zawijamy i wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 180*C (grzanie-góra,środkowa półka) i pieczemy około 30 minut.


     Podajemy z czym kto lubi :-)

12 komentarzy:

  1. Ja mam ochotę, ja;)!
    Uwielbiam tłuste ryby, rozpływają się w ustach;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznaję, że do tej pory jadłam tylko makrelę wędzoną, ale Twoja wygląda tak pysznie, że nabrałam apetytu,w Lidlu kupiłam dziś pomidory suszone w promocji, więc na pewno się przydadzą, za oknem piękna pogoda więc zamiast w piekarniku makrela trafi na grill.

    OdpowiedzUsuń
  3. nie bardzo lubie ryby ale Twoja wygląda olśniewająco! może się przekonam....

    OdpowiedzUsuń
  4. Musi być pyszne! Aż mnie naszła ochota na taką rybkę;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ryba w Twoim wykonaniu wygląda jak zawsze apetycznie. Jak tylko uda mi się kupić makrelę, koniecznie muszę wypróbować Twój przepis.

    OdpowiedzUsuń
  6. ja też nigdy nie jadłam pieczonej makreli, tylko wędzoną. a, że uwielbiam suszone pomidory więc, muszę wypróbować Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja mam ochotę, narobiłaś mi smaku!!
    pozdrawiam ciepło,
    szana,
    www.gastronomygo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie wpałaszowałam taką rybkę wg. Twojego przepisu.
    PYSZNA!!
    Gorąca i mięciutka.
    Również do tej pory jadałam tylko wędzoną makrelę ale taka pieczona .... to było boskie.
    Uwielbiam ryby, pomidorki i czosnek ... dziękuje!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Wlasnie sie zabieram za te rybke z Twojego przepisu.

    OdpowiedzUsuń
  10. jutro sprobuje pierwszy raz kupilem swieżą makrele duzy wybor w tym rybnym sklepie kupilem ponad 3 kg roznych rybek więcsobie pojem ...

    OdpowiedzUsuń
  11. Pierwszy raz jadłam pieczoną makrelę, bardzo dobra.

    OdpowiedzUsuń

Jak coś wyskrobiesz będzie mi miło a jak nie to beczeć nie będę ;) Dzięki . . .