czwartek, 10 maja 2012

Botwinka

A to taka moja skromna wersja tej pysznej zupki ;-)




SKŁADNIKI:
2 pęczki botwinki razem z buraczkami
1 kostka od schabu
2 marchewki
2 pietruszki
1/4 z małego selera
1 pęczek koperek
1 kostka rosołowa
śmietana 18% wg.uznania
sól,pieprz wg.uznania
sok z cytryny
1 łyżka mąka
1 ząbek czosnku



 PRZYGOTOWANIE:
Umytą kość zalać wodą ok.3,5l,posolić,dodać marchew i pietruszkę pokrojone w krążki oraz seler w kawałku i ząbek czosnku. Gotować do miękkości kości i warzyw.Gdy wszystko juz jest miękkie wyciągnąć kość i wrzucić kostkę rosołową. Następnie dodać umytą i pokrojoną botwinkę i posiekany koperek.Gotować około 15 minut aż nam lekko zwiędnie. Pózniej zabielamy mąką wymieszaną ze śmietaną i odrobinką wody.Dodajemy sok z cytryny i łyżkę barszczu w proszku.Doprawiamy jeszcze do smaku solą i pieprzem. Podajemy np.z ugotowanym jajkiem na twardo....

7 komentarzy:

  1. Wspaniała! Jadę w sobtę na rynek po świeże warzywa, liczę na botwinkę;)

    OdpowiedzUsuń
  2. ojjj bardzo lubie tą zupę,jest taka wiosenna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwieeeeelbiam botwinkę, ale nie miałam jej jeszcze okazji jeść w tym sezonie. Wpraszam się więc do Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też jeszcze nie robiłam botwinki w tym roku, ale jak zobaczyłam Twoją to koniecznie muszę też zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  5. lecę na rynek po botwinkę xD pyszności !

    OdpowiedzUsuń
  6. Iza jestes szalona hihi ;) (oczywiście pozytywnie :)) Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń

Jak coś wyskrobiesz będzie mi miło a jak nie to beczeć nie będę ;) Dzięki . . .