wtorek, 11 października 2011

Duszona cebula z jajkami

Jako że ja uwielbiam cebulę,to mogła bym jeść ją tonami w różnych postaciach.
Gotowaną,smażoną,duszoną czy też surową posypaną lekko solą z suchym chlebkiem ;D
Zrobiłam ją na śniadanie,bo na kolację to raczej niezbyt.Bo po takiej jajecznicce rano można by było mieć kaca cebulowego hihi ;)




POTRZEBUJEMY:

4 jajka
3 średnie cebule
2 łyżki margaryny (lub innego tłuszczu-jak kto woli)
1 płaska łyżeczka papryki czerwonej w proszku
sól,pieprz kolorowy wg.uznania

Jajka myjemy i wbijamy do kubka (roztrzepujemy) Cebulę obieramy i kroimy w pół krążki.
W małym garnku lub rondelku rozpuszczamy margarynę i wrzucamy cebulę.Solimy,pieprzymy i posypujemy papryką.Mieszamy,przykrywamy pokrywką i dusimy na wolnym ogniu do miękkości cebuli.Od czasu do czasu mieszając.Gdyby cebula zaczeła nam się przypalać podlewamy niewielką ilością przegotowanej wody i nadal dusimy. Jeśli cebula już jest miękka odkrywamy pokrywkę i wlewamy jajka.Doprawiamy sobie jeszcze wg.uznania i smażymy do ścięcia się jaj.
Podajemy z pieczywem :-)



Smacznego :=)

8 komentarzy:

  1. Hi,hi ale potem będzie sie działo po tej cebulce hmmmmm ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. ja uwielbiam taką cebulkę i często ją robię

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś co sobotę moja mama robiła takie coś na śniadanie .Pychota

    OdpowiedzUsuń
  4. Nareszcie znalazłam kogoś kto podziela moje uwielbienie dla cebuli :D Takiej to mogę jadać kilogramy...najlepsza!

    OdpowiedzUsuń
  5. To świetna alternatywa do pasty lub jajecznicy, właśnie na chlebie takie coś najpyszniejsze! ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo smaczne danko na sniadanie,zwlaszcza ze uwielbiam cebule robilem czasem cos podobnego ale zamiast papryki wciskalem czosnek

    OdpowiedzUsuń

Jak coś wyskrobiesz będzie mi miło a jak nie to beczeć nie będę ;) Dzięki . . .