czwartek, 8 września 2011

Bigos






Juz od tygodnia chodził za mną bigos i w końcu postanowiłam nagotować wieeeelki sagan ;)

Polecam ten przepis,bo wychodzi z niego wspaniały bigosik ;)

Potrzebujemy :

 * 2 kg kapusta kiszona
    * 3 suszone śliwki
    * 0,5 kg boczek wędzony
    * 0,5 kg karkówka bez kości
    * 0,5 kg wołowina bez kości
    * 3 pędka kiełbasa śląska
    * 30g grzybki suszone ( ja dałam podgrzybki)
    * 3 łyżki koncentrat pomidorowy (pudliszki)
    * 1 średnia cebula
    * 2 łyżki margaryna
    * 3 kostki (bulion na żeberkach Winiary)
    * 3 szklanki wody
    * 5 ziaren czarny pieprz
    * 5 - 7 ziaren ziele angielskie
    * 5 - 7 listek laurowy
    * 1 łyzeczka kminku
    * 2 łyzki majeranku
    * sól ,pieprz do smaku (według uznania)

Więc ja zrobiłam tak: Boczek,mieso i kiełbasę pokroiłam na średnią kostkę.Kapustę przepłukałam bo była bardzo kwaśna,odcisnełam i ją pokroiłam żeby się nie ciągneła. ( W międzyczasie szybko rozpuściłam kostki bulionowe w gorącej wodzie) W dużym garnku ,tym co będzie się gotował bigos rozpuściłam margaryne nastepnie dodałam pokrojone mieso i wedlinę. Podsmazyłam na lekko brązowy kolorek,wrzuciłam do niego posiekaną w piórka cebulke i jeszcze chwilę smazyłam mieszając (tj.około 4 minut).Po tym czasie do tego dołożyłam 3 łyzki przecieru pomidorowego i smazyłam jeszcze dwie minutki mieszając .Potem wlałam wywar z kostek bulionowych do garnka z mięsem , dodałam kapustę i wszystkie w/w przyprawy,włącznie z pokruszonymi suszonymi grzybami.Gotowałam na wolnym ogniu ponad 2h od czasu do czasu mieszając.Jak by w trakcie gotowania wody ubyło to dolać troszke przegotowanej,nie dużo tak zeby bigos nam się nie przypalił. Potem go ostudziłam i znowu pogotowałam. Teraz znowu wystygł i jutro jeszcze go pogotuje i będzie pyszny :)

SMACZNEGO :-)

11 komentarzy:

  1. Bigos, kto tego nie lubi? Jedna z niewielu tradycyjnych potraw, które naprawdę lubię. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super ten bigosik.Moj juz sie skonczyl(nawet ten mrozony...)wiem za jakis czas trzeba bedzie zrobic powtorke z rozrywki:)

    OdpowiedzUsuń
  3. robię praktycznie tak samo, ale smaze na smalcu

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja na smalcu nie robię bo jakoś nie mam przekonania :) ale za to chlebek ze smalczykiem uwielbiam mmm i do tego ogóreczek i full wypasss ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja tez daje do kapusty smalec i dodaje jeszcze ziarenka jałowca, pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Domyślam się że to Ty Heniu (anonimowo) i powiem Ci że ten bigos jest taki jak robiłam ostatnio.Tylko do tego dodałam śliwki i troszkę więcej grzybków.Zrób z koncentratem i pózniej oceń czy dobry czy nie.Pozdrawiam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. To nie jest mój komentarz, Ewa, nigdy nie dodaję komentarzy anonimowo.

    OdpowiedzUsuń
  8. To nie jest mój komentarz, nigdy nie dodaję komentarzy anonimowo.Bardzo dawno nie byłam na Twoim blogu.

    OdpowiedzUsuń
  9. u nas tak jesienie ,ze i o bigosie czlowiek zaczyna marzyc :).

    OdpowiedzUsuń
  10. Polsko - klasycznie tak lubię :)

    OdpowiedzUsuń

Jak coś wyskrobiesz będzie mi miło a jak nie to beczeć nie będę ;) Dzięki . . .